Saturday, January 12, 2013

My Cosplays - 6th - Flaaffy (Pokemon)

Hello my cute mauw-mauws,

here's the 6th part of the "My Cosplays"-series: Flaaffy of Pokemon!

This Cosplay is a sort of "last minute" Cosplay, I started creating it only one evening before the 2011's Animagic.



Flaaffy Cosplay – Profile:

Cosplay No.:6
Created in: 2011
Costs:27,00€
Hours to make: ~ 4 h
Weared at: Animagic 2011 (Saturday), Connichi 2011 (Sunday), Pokemon Days 2011, Dokomi 2012 (Sunday)
Japanese name: Mokoko
German name: Waaty







Why do I wanted to Cosplay Flaaffy?

Unlike my almost everlasting love for Charmander from my earliest childhood, I start lovin' Flaaffy only in my twenties. X'D I guess, it started all with catching a Mareep on my Pokemon Diamond Edition.




Any unforgetable experiences?

During the DoKomi I'd met one girl which was absolute delighted by seeing me as Flaaffy. Flaaffy was her favourite Pokemon. <3 This was mega cute.



3 comments:

  1. Awwww ich liebe es wenn du dein Waaty Cos. trägst *o* (vor allem dir reinund raus zu helfen ;3)

    Bin gespannt was für Cosplays du in Zunkunft noch so zauberst <3

    (PS: lol, vor 2 Std. hab ich erst geguckt ob du was neues geschrieben hast, und eben teilt mir Mexx mit das da ein neuer Eintrag auf mich warten) xD

    Hab dich lieb und freu mich auf morgen <3

    ReplyDelete
  2. Aww, die Umsetzung ist dir gut gelungen. :3 Ich mag vor allem das letzte Bild gefällt mir, da passt der Hintergrund auch noch so schön, haha. :3
    LG

    ReplyDelete
  3. Awwww (<-- muss ja jetzt auch so anfangen o_o)

    Und stimmt schon, das letzte Bild passt am besten - das hat halt so einen natürlichen-waaty-natur-pokemon-fang-weil-wiese-hintergrund xD

    ReplyDelete