Saturday, December 22, 2012

World Doom Baby Rats

Hello my sweet mauw-mauws,

almost two weeks ago, Don and I agreed in adopting Joy Snow again. As you might remember, I adopted Joy Snow back then in October. Actually, Joy is the pet rat of my sister Skullina. But due to the fact my sister's other pet rat, Ophelia, had been pregnant back then I agreed in taking care of Joy for a while. After Ophelia and her three baby rats were then healthy and big enough, I hand off Joy to my sister again.

So, WHY do I now adopting Joy for the second time (and now for good)?
Well, the reason why is that Joy was pregnant now! One of Ophelia's "baby" boy's made her pregnant. Now my sister seems to be a bit overcharged and now with another pregnant rat so I, or better, Don and I, complied for adopting Joy now forever and take care of her and her babies later on. Of course, Joy had to stay in a separate cage for now, my three other cuties, Vanilla, Carli and Luma are do not come in contact with her at the moment.

Joy's belly growed and growed and I was wondering how many babies she would have (to be honest, I was hoping that it won't be that many babies..). Day by day I get even more exciting about Joy giving birth to her babies and finally yesterday, at the famous "World Doom's"-Day her babies were born:

The 8 world doom babies, only a few hours old
They are eight in number and seemed to be fit. Joy also seems to be fit and is really lovingly to me and her babies (you always have to be careful with a pregnant/mommy rat, even a once docile rat can become more aggressive and territorial toward people). I was so delighted as I heard this softly squeaking of the new borns and Im really thankful that they are all healthy at the moment.  It's crystal clear that I can not and I won't held all her babies.  =( Maybe I can held one or two of her (female) babies, but this depends on whether how many babies are boy or girls. At the moment I cannot say how many babies are boys or girls, I guess in two or three weeks I can state it (and then one or two weeks thereafter I should slowly start to separate them by gender to prevent a new pregnancy). Happily, Kuraude consent to adopt some male babies. I am really happy about that, although I will have my difficulties with handing off those cute babies in a few weeks. =(( But when handing off some babies to Kuraude, I know that they will be in good hands and I can even "visit" them sometimes. ^__^ I want the babies to lead a fine life and if I could I would hold all of them at my place but I simply cannot live up to all of them - it wouldn't be fair.

For now I am hoping that they all grow up healthy .. =)

11 comments:

  1. Oh weh sind die süß *_* Informierst du uns über die Entwicklung? Kriegen wir Bilder zu sehen?

    Sieht ja aus, als wären die Kleinen alle recht dunkel :) ICh wünsch euch viel Glück mit der Aufzucht und Vermittlung <3 Kleine Herzis <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, auf jeden Fall, ich hoffe sie kommen alle durch, Joy akzeptiert ihre Kleinen auch auf jeden Fall und säugt sie regelmäßig.. soll ja auch andere Fälle geben. Ich hoffe es läuft weiterhin so gut, und freue mich schon auf den Tag an dem sie die Äuglein öffnen und dann später wild durch den Käfig hopsen.. ^__^

      Delete
  2. Oje Rattenbabys *o* die sind süß aber pass auf dass sich die Racker nicht gleich weiter vermehren, geht ja leider schnell.
    Hoffe sie wachsen alle gut auf und du findest private Menschen für sie und sie müsen nicht in eine Tierhandlung o.ä.
    Möchtest du selbst ggf. welche behalten?

    LG chibi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ich würde gerne welche behalten, 1 oder 2, mehr nicht, dann habe ich ja dann auch schon sechs Ratties und denen muss ich ja dann auch erst einmal gerecht werden. Ich hoffe nur das ich für alle übrigen Babies einen guten Vermittlungsplatz finde.. das wird schwierig genug sein sich von ihnen zu trennen. In eine Tierhandlung werde ich sie auf gar keinen Fall abgeben.. eher behalte ich die Tierchen dann selber (natürlich getrennt nach männchen und weibchen).. aber jetzt heißt es eh erstmal abwarten wie viele Jungs und wie viele Mädels bei dem Wurf dabei sind.. =)

      Delete
  3. MEGAGEIL ... wie eine gewisse Person sagen würde :D

    Die sind so unendlich süß!

    Ich freue mich so sehr darauf, die kleinen zu sehen, das kannst du dir nicht vorstellen xD

    Wie nennt man jetzt eigentlich Doomsday Babies? Also das erste würde ich "mortal sin" nennen, dann hat man die nächsten sieben Namen automatisch vergeben: Superbia, Avaritia, Luxuria, Ira, Gula, Invidia, Acedia

    Klingt doch süß ... oder? o_O

    ReplyDelete
  4. Eins heisst auf jeden Fall "Future" und eins "Past". ;-)

    Wenn die so klein sind, sind die sogar noch ein bisschen süß.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Das freut mich doch sehr zu lesen!

      Delete
  5. Awwww <3 <3
    Was für süße kleine Engelchen^x^
    Das wichtigest ist das sie Gesund und Glücklcih sind^^
    Ich freu mich schon bei paar der Süßen zu bekommen *,*

    Und natürlich darfst du sie so oft besuchen wie du möchstes ^x^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bislang sind alle 8 wohlauf, ich hoffe es bleibt so.. fiepsen können sie auch von Tag zu Tag lauter ^__^

      Delete
    2. ohhh <3 <3
      Ich freu mich schon auf Montag....sie endlich mal zu sehen *,*
      hihi.....und zu lesen was Don geschriebn hat auch <3 <3

      Delete